Παρόλο που το πότε και που ξεκίνησαν οι πολεμικές τέχνες δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί για τα καλά, εντούτοις είναι δεδομένο ότι πολύ παλιά υπήρξαν φυσικές πράξεις που περιλάμβαναν τη χρήση των ποδιών και των χεριών για το σκοπό της αυτοάμυνας, εάν ορίζαμε αυτές τις φυσικές πράξεις σαν ΤΑΕΚWΟΝ DO οποιαδήποτε μπορεί να ισχυριζόταν πως επινόησε το ΤΑΕΚWΟΝ DO. Υπάρχει όμως πολύ μικρή ομοιότητα ανάμεσα στο σημερινό ΤΑΕΚWΟΝ DO και τις μορφές άοπλης μάχης που αναπτύχθηκαν στο παρελθόν.
Το ΤΑΕΚWΟΝDO διαφέρει πάρα πολύ απ τις άλλες πολεμικές τέχνες. Στην πραγματικότητα καμία άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι τόσο προηγμένη όσον αφορά τη μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα. των τεχνικών καθώς και την άριστη φυσική κατάσταση που μεταδίδει στους ασκούμενους Εφόσον οι θεωρίες, ορολογία, τεχνικές, συστήματα, μέθοδοι, κανόνες πρακτική εφαρμογή και πνευματική εμπέδωση έχουν αναπτυχθεί επιστημονικά και έχουν συστηματοποιηθεί και ονομαστεί απ’τον ιδρυτή, θα’ ταν λάθος να θεωρήσουμε Οποιαδήποτε άλλη φυσική πράξη στην οποία χέρια και πόδια χρησιμοποιούνται για την αυτοάμυνα σαν ΤΑΕΚWΟΝ -DO. Καμιά άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι εξουσιοδοτημένη να λέγεται ΤΑΕΚWΟΝDO. Μόνο αυτοί που εξασκούνται στις τεχνικές που βασίζονται στις θεωρίες, αρχές και φιλοσοφία του ιδρυτή του, Θεωρούνται μαθητές του αυθεντικού ΤΑΕΚWΟΝDO.
Πότε και που ξεκίνησε το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO.
Ένας συνδυασμός περιστάσεων έκανε δυνατό για μένα, να ιδρύσω και να. αναπτύξω το ΤΑE KWΟΝ DO, εκτός του ότι γνώριζα TΑΕΚ ΚΥΟΝ είχα την ευκαιρία να μάθω και καράτε στην Ιαπωνία κατά την διάρκεια των 36 χρόνων στα . οποία η χώρα μου βρισκόταν υπό την Ιαπωνική κατοχή. Μετά την απελευθέρωση της Κορέας το 1945, τοποθετήθηκα σε διακεκριμμένη-θέση, σαν ιδρυτικό μέλος των νεοσχηματιζόμενων ενόπλων δυνάμεων της Νότιας Κορέας. . Το πρώτο μου έδωσε την αίσθηση της δημιουργίας, ενώ το δεύτερο τη δύναμη να διαδώσω το ΤΑΕΚWΟΝDO, παρ’όλες τις λυσσαλέες αντιδράσεις. Η ανάδειξη του ΤΑΕΚWΟΝDO σε διεθνή πολεμική τέχνη σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, οφείλεται σε μια ποικιλία παραγόντων. Τα κακά της σύγχρονης κοινωνίας (ηθική διάβρωση, υλισμός, εγωισμός) δημιούργησαν ένα πνευματικό κενό. Το ΤΑΕKWΟΝ DO ήταν το αντιστάθμισμα για τα υπερισχύοντα αυτά αισθήματα του πνευματικού κενού, της καχυποψίας και παρακμής. Επί πλέον υπήρξαν και βίαιοι καιροί στους οποίους οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να βρουν μέσα για την προστασία τους, και γι’αυτό η ανωτερότητα του ΤΑΕ ΚWOΝ DO έγινε ευρύτατα αποδεκτή. Η κοινωνική μου θέση, το πλεονέκτημα ότι ήμουν ο ιδρυτής της πολεμικής αυτής τέχνης καθώς και η υγεία μου συνέβαλλαν στη γρήγορα εξάπλωση του TAE KWΟΝ DO σ όλο τον κόσμο.
Η ανάμειξη μου στις πολεμικές τέχνες βοήθησε στη βελτίωση της υγείας που μου έδωσε ο θεός. Ήμουν απ’τη φύση μου εύθραυστος και αδύναμος γι αυτό και στην ηλικία των 15, ο καθηγητής της καλλιγραφίας με παρότρυνε να μάθω TAEK KYΟΝ. Tο 1938 λίγες μέρες προτού φύγω απ’ την Κορέα για -να σπουδάσω στην Ιαπωνία, μπλέχτηκα σ’ ένα επεισόδιο, πράγμα που θα’ κανε δύσκολη την επιστροφή μου στην πατρίδα γιατί υπήρχε, ο φόβος αντιποίνων. Αποφάσισα .να γίνω μαύρη ζώνη στο Καράτε καθώς βρισκόμουν στην Ιαπωνία. Ήθελα να αποκτήσω την ικανότητα να προστατεύω αποτελεσματικά τον εαυτό μου ενάντια σ’όλους όσους ήθελαν να με βλάψουν. Όχι μόνο .κατάφερα να γυρίσω στην Κορέα, αλλά και. ηγήθηκα και της εθνικής απελευθερωτικής κίνησης.. Όπως συνέβηκε με τόσους άλλους πατριώτες στη διάρκεια .της ιστορίας του ανθρώπου, έτσι κι εγώ με τις ενέργ’ειές μου προκάλεσε την οργή αυτών που βρίσκονταν σε θέσεις ισχύος. Φυλακίστηκα για ένα διάστημα σε Γιαπωνέζικες στρατιωτικές φυλακές. Τον Ιανουάριο του 1946 διορίστηκα ανθυπολοχαγός του στρατού της Κορέας και τοποθετήθηκα στο 4ο σύνταγμα πεζικού σαν. αρχηγός λόχου. Αρχισα να διδάσκω καράτε_ στους στρατιώτες μου, σαν μέσο φυσικής και πνευματικής- εξάσκησης. Τότε μόνο , κατάλαβα ότι έπρεπε να αναπτύξουμε την δική μας εθνική πολεμική τέχνη, ανώτερη και στο πνεύμα και στην τεχνική απ’το Γιαπωνέζικο καράτε. Πίστευα ότι διδάσκοντας αυτή την τέχνη σ’όλη τη χώρα θα μπορούσα να εκπληρώσω την υπόσχεση που είχα δώσει σε 3 συγκροτούμενους μου που είχαν φυλακιστεί και αυτοί από τους Γιαπωνέζους. Ο λόγος που ο λαός μας υποφέρει μ’αυτό τον τρόπο στα χέρια των Γιαπωνέζων είχα πει” είναι γιατί. οι προγονοί μας απέτυχαν να κυβερνήσουν σωστά. Εκμεταλλευόταν το. λαό και τελικά έριξαν τη χώρα σε ξένη κυριαρχία. Αν ποτέ κερδίσουμε. πάλι την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας, να μη γίνουμε εμείς οι κυβερνήτες των ανθρώπων. Αντίθετα, ας αφοσιωθούμε στο να συμβουλεύουμε αυτούς που κυβερνούν”. Με αυτή τη φιλοδοξία στη σκέψη μου, άρχισα να αναπτύσσω νέες τεχνικές συστηματικά, απ’το Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Μέχρι το τέλος του 1954 είχα σχεδόν ολοκληρώσει την ίδρυση μιας νέας πολεμικής τέχνης για την Κορέα και στις 11 Απριλίου 1955 της δόθηκε η ονομασία ΤΑΕ ΚWΟΝ DO.
Στο πνευματικό επίπεδο, το ΤΑΕ ΚWΟΝ DΟ πηγάζει απ’τις παραδοσιακές ηθικές αρχές της. Ανατολής και φυσικά απ’την προσωπική μου φιλοσοφία. . Παρόλο που το ύψος μου. είναι μόνο ενάμισι μέτρο περίπου, είμαι περήφανος γιατί έζησα σύμφωνα με τις ηθικές μου πεποιθήσεις. Προσπάθησα πάντοτε να μάχομαι στο πλευρό της δικαιοσύνης, χωρίς να φοβάμαι οτιδήποτε. Πιστεύω ότι αυτό το κατόρθωσα χάρη στην αστείρευτη δύναμη και αδάμαστο πνεύμα που μου έδωσε το ΤAΕ ΚWOΝ DO. Οι τεχνικές του ΤAE ΚWΟΝ DO βασίζονται σε αρχές .της σύγχρονης επιστήμης και κυρίως στη Φυσική του Νεύτωνα που μας διδάσκει πω να παράγουμε τη μέγιστη δύναμη. Oι στρατιωτικές τακτικές της επίθεσης και της άμυνας έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί. θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Παρόλο που προανέφερα .πως έμαθα καράτε και ΤΑΕΚ ΚΥΟΝ, εν τούτοις οι θεμελιώδεις θεωρίες και αρχές του TΑΕ ΚWΟΝ DO είναι εντελώς διαφορετικές από οποιαδήποτε άλλη. πολεμική τέχνη στον κόσμο. Το Μάρτιο του 1959 η στρατιωτική ομάδα επιδείξεων ΤΑΕ KWΟΝ DO σε περιοδεία στο εξωτερικό επισκεφθήκαμε το Νότιο Βιετνάμ και την Ταϊβάν. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της Κορέας που γινόταν, κάτι τέτοιο, κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας ανανέωσα την απόφαση μου. να αφήσω την πνευματική κληρονομιά μου στον κόσμο με τη μορφή του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO και σχημάτισα τα ακόλουθα βασικά ιδανικά για τους ασκούμενους: 1)Αναπτύσσοντας ορθολογιστικό μυαλό και. δυνατό σώμα θα αποκτήσουμε σιγουριά στον εαυτό μας για να στεκόμαστε πάντοτε στο πλευρό της δικαιοσύνης . 2) θα ενωθούμε με όλους τους ανθρώπους σε μια κοινή αδελφότητα άσχετα από θρησκεία, φυλή, εθνικούς ή ιδεολογικούς φραγμούς. 3) θα .αφοσιωθούμε στη δημιουργία μιας .ειρηνικής ανθρώπινης κοινωνίας στην οποία η δικαιοσύνη, η ηθική, η σιγουριά κι ο ουμανισμός θα κυριαρχούν.
Αποφάσισα επίσης να αφοσιωθώ στην ευρεία εξάπλωση του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO σε όλο τον κόσμο, με την ελπίδα ότι θα ήταν το μέσο με το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί η. ένωση της διαιρεμένης μου πατρίδας. Η μελέτη μου στο ΤΑΕ ΚWΟΝ DO χωρίστηκε σε 2 μέρη: πνευματική πειθαρχία και τεχνική τελειοποίηση. Επειδή το ανθρώπινο πνεύμα ανήκει στο βασίλειο της μεταφυσικής, το τι εννοώ λέγοντας πνευματική πειθαρχία είναι δύσκολο να περιγραφεί. Δε μπορούμε ν’αγγίξοϋμε, ακούσουμε ή να δούμε το πνεύμα ενός ανθρώπου. Είναι κάτι το ευρύτερο και βαθύτερο απ’ ότι μπορούμε να κατανοήσουμε. Απ’ αυτή την άποψη, εγώ (ή ο καθένας γενικά) είμαι μονάχα άλλος ένας μαθητής που συμμετέχει στην συνεχή κι ατέλειωτη διαδικασία της μάθησης» Προσπαθώ να καταλάβω την πνευματική διάσταση του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO μαθαίνοντας τα ιδανικά του και κατανοώντας το πλήρες νόημα καθενός απ’τα Χιουγκ. Αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας σαν ένα με το TΑΕ ΚWΟΝ DO θα το σεβαστούμε όπως σεβόμαστε το ίδιο μας το σώμα και έτσι ποτέ δε θα χρησιμοποιήσουμε το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO για κακό σκοπό. Tα ονόματα των Χιονγκ έχουν δοθεί απ’τα ονόματα των πιο επιφανών ανθρώπων στη διάρκεια των 5.000 χρόνων της Κορεάτικης Ιστορίας. Η σωστή κατανόηση των Χιουγκ οδηγεί στη συνειδητοποίηση ότι το ΤΑΕ ΚWΟN DO είναι, πολεμική τέχνη που πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για την αυτοάμυνα και, μονάχα για δίκαιους σκοπούς. Γι’αυτό στη μακροχρόνια ιστορία της Κορέας οι στρατιωτικές δυνάμεις της δε χρησιμοποιήθηκαν για την εισβολή εναντίον γειτονικών κρατών ούτε για οποιαδήποτε άλλο σκοπό παρά μ6νο για την εθνική άμυνα.. Όσον αφορά το τεχνικό μέρος δημιούργησα μια μεγάλη ποικιλία από . τεχνικές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σ’όλες σχεδόν τις περιπτώσεις. Βασίζονται στις ακόλουθες αρχές:
1.- Όλες οι κινήσεις έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγεται η μέγιστη δύναμη σύμφωνα με επιστημονικές μεθόδους και την αρχή της κινητικής ενέργεια
2.- Οι αρχές που αφορούν τις τεχνικές είναι τόσο ξεκάθαρες που ακόμη και ένας άσχετος από TAE ΚWΟΝ DΟ να είναι ικανός να διακρίνει τη σωστή απ’ τη λανθασμένη κίνηση.
3.- Η απόσταση και η γωνία κάθε κίνησης πρέπει να ορίζεται με ακρίβεια για να επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη επίθεση και άμυνα.
4.- Ο σκοπός και ο τρόπος κάθε κίνησης πρέπει να είναι ξεκάθαρος και απλος για να διευκολύνεται η διδασκαλία και η μάθηση.
5.- Πρέπει να αναπτύσσονται σωστές μέθοδοι διδασκαλίας ώστε όλοι, νέοι & γέροι, άνδρες και γυναίκες απολαμβάνουν .τα ευεργετήματα του ΤΑΕ ΚWΟΝ DO
6.- Πρέπει να επινοούνται σωστές αναπνευστικές μέθοδοι ώστε αυξάνεται η ταχύτητα κάθε κίνησης και να μειώνεται η κούραση.
7.- Η επίθεση πρέπει να γίνεται εναντίον κάθε ζωτικού σημείου του σώματος η άμυνα πρέπει να γίνεται ενάντια σε κάθε είδος επίθεσης.
8.- Από επιθετικά εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται (αν χρησιμοποιούν” μόνο εκείνα που χρησιμεύουν για την κάλυψη μερών του ανθρώπινου σώματος,
9.- Κάθε κίνηση είναι εύκολη στην εκτέλεση της κι έτσι επιτρέπει στο μαθητή να απολαύσει το ΤΑΕ ΚWΟΝ DO και σαν άθλημα και σαν δημιουργία.
10.- Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αποφυγή των τραυματισμών και στη δημιουργία καλής υγείας.
11.- Κάθε κίνηση πρέπει να είναι αρμονική και ρυθμική ώστε το ΤAΕ ΚWΟΝ DΟ να είναι κι αισθητικά ευχάριστο.
12.- Κάθε κίνηση στα Χιονγκ, πρέπει να εκφράζει την προσωπικότητα και το πνευματικό χαρακτήρα του προσώπου απ’το οποίο το Χιουγκ πήρε την ονομασία του. Προσκόλληση σ’αυτές τις βασικές αρχές είναι αυτό που κάνει το ΤAΕ KWON DO μια πολεμική και αισθητική τέχνη, μια επιστήμη ένα άθλημα.